onsdag 28. oktober 2009

Kajakt!

Jeg har vært på jakt igjen  - for første gang på 14 år. Jakt med kajakk er spennende og gir fine naturopplevelser. Nå må jeg bare finne frem mer infomasjon om de ulike fuglene og jakttider og sånn. Det gjelder å vite hvordan fuglene flyr i forhold til vinden for å beregne hvor man skal padle for å komme på skuddhold.

Dagens fangst
Dagens fangst
Jeg skjøt en skarv og er av den oppfatning at man skal bruke det man høster. Derfor jobber jeg med å finne ut hvordan skarven bør tilberedes. I første omgang er den flådd mens den ennå var varm. Den hadde ikke synlig fett, men dette skal av med en gang. Jeg marinerte den i surmelk i to døgn i kjøleskapet og skar ut lår og fileter etterpå - men det hadde vært mindre søl om jeg hadde skåret ut kjøttet med en gang.
Nå ligger kjøttet i fryseren - 824 gram, for å være nøyaktig.
Jeg har funnet en kokk som skal hjelpe meg med kjøttet - fortsettelse følger i november en gang...